Virtuele Manual

Duurzame verkeersdeelname

e-Driver lanceert ‘Virtuele Manual’ voor grotere actieradius

Zijn de fabrieksopgaven over brandstofverbruik echt onhaalbaar? Hoe kan je zuinig rijden met een moderne benzine-, diesel- of elektrische auto? De nieuwe ‘Virtuele Manual’ van e-Driver ondersteunt automobilisten bij het vergroten van de actieradius, verlagen van brandstofverbruik en het reduceren van CO2-uitstoot.

Interesse gewekt?

Neem contact op voor meer informatie.
Klik hier om uw gegevens achter te laten
Met de Virtuele Manual lanceert e-Driver haar nieuwste oplossing voor duurzame verkeersdeelname. De Virtuele Manual werkt volgens hetzelfde principe als het standaard e-Driver programma, dat al meer dan 70.000 cursisten met succes ondersteunt. Uit gevalideerd onderzoek door TÜV Rheinland blijkt dat e-Driver de meest effectieve trainingsoplossing is voor brandstofbesparing en verkeersveiligheid. En ook de praktijk bewijst het: bij vervoerder Connexxion nam de schadelast jaarlijks met maar liefst 3 miljoen euro af.

Hoe werkt het?

Via het kenteken van de deelnemer selecteert de Virtuele Manual automatisch het juiste programma, gespecificeerd naar merk en voertuigtype. De manual start met een uitleg over de in de auto aanwezige technieken om duurzamer te rijden. De testrijder neemt je in een interactieve videotraining mee op een route. Hij maakt inzichtelijk hoeveel de auto verbruikt als de technieken in de auto goed worden toegepast en er op een slimme manier wordt ingespeeld op het verkeer.

Minder verbruik

De testrijder vergelijkt op innovatieve wijze zijn eigen verbruik met dat van de deelnemer zelf. Direct toepasbare oplossingen bieden handvatten om zuiniger te rijden, CO2-uitstoot te reduceren en de actieradius te vergroten. De testrijder gaf na de metingen aan: ‘Zuinig rijden vraagt om een andere rijstijl en je moet absoluut goed anticiperen, maar het gecombineerde verbruik is in veel gevallen haalbaar.’

Verrassend

De Virtuele Manual toont aan dat een hoog brandstofverbruik eerder ontstaat door een traditionele rijstijl dan door de auto zelf. Slimme oplossingen maken inzichtelijk hoe duurzaam aan het verkeer kan worden deelgenomen. Een verrassende bijkomstigheid is dat de handvatten om duurzamer te rijden een belangrijke bijdrage leveren aan het verhogen van de verkeersveiligheid.

Meer verkeersveiligheid

Moderne auto’s hebben steeds slimmere veiligheidssystemen. Toch nemen incidenten in het verkeer toe: verkeersdeelnemers zijn door hun mobiele telefoon meer afgeleid dan ooit. Volgens de SWOV stijgt het aantal ongevallen door het lezen of typen van tekstberichten met een factor zes. De Verkeersveiligheid Groep Nederland toonde samen met TNO Human Factors aan dat alleen al door handsfree bellen de waarneming van automobilisten afneemt met 35%. Op basis van deze resultaten zijn unieke trainingen ontwikkeld die ook beschikbaar zijn in de Virtuele Manual.

Meer weten?
Neem contact op met Collin Bell, Verkeersveiligheid Groep Nederland.
Klik hier om contact op te nemen

Resultaat

  • Minder CO2 uitstoot
  • Lagere brandstofkosten
  • Grotere actieradius
  • Minder kans op incidenten
  • Voor alle grote merken een eigen virtuele manual
  • Per type inzicht in de werking van inboard-systemen
  • Laagdrempelige en direct toepasbare adviezen
  • Inzicht in eigen verbruik versus andere rijders
  • Ook geschikt voor tablet en mobiele telefoon

e-Driver, bewezen effectief


e-Driver is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten over beïnvloeding en sturing van onbewust gedrag. Uit gevalideerd onderzoek door TÜV Rheinland blijkt dat de methodiek van e-Driver het gedrag van mensen langdurig beïnvloedt.

  • 9524 ongevallen voorkomen
  • 89.498.000 kg CO2 gereduceerd