Koninklijke Grolsch gestart met e-Driver

e-Driver klant
Koninklijke bierbrouwerij Grolsch is begin 2018 met 130 medewerkers gestart in e-Driver. Grolsch heeft ervoor gekozen om gebruik te maken van e-Driver om haar medewerkers veilig en duurzaam te laten rijden. e-Driver is daarvoor het beste middel.

Grolsch staat sinds 1615 bekend om haar innovatieve en creatieve producten. De brouwerij werkt tevens aan duurzame(re) verpakkingen en het zuiniger produceren van het bier. Hierdoor is Grolsch in het verleden al drie keer op een rij verkozen als duurzaamste bierbrouwerij door Rank-a-Brand. Grolsch is verkrijgbaar in ruim 70 landen en door de overname door Asahi Group Holding kunnen nieuwe internationale markten worden aangeboord.

e-Driver is een e-learningprogramma ontwikkeld door de Verkeersveiligheid Groep Nederland. Het online educatieprogramma bestaat uit vragenmodules, online trainingen, uitleg en er is een serious gaming-element. Het aanbod wordt eens per 6 weken vernieuwd. Zo ervaart de deelnemer diverse onderwerpen waarmee de kennis wordt vergroot en vastgehouden. Uit onderzoek blijkt dat e-Driver het meest effectieve online trainingsprogramma is van Nederland.

Deelnemers aan e-Driver komen in aanmerking voor het MVO-keurmerk ‘Veilig en duurzaam op weg’. Om aan deze certificering te voldoen moet het bedrijf aantoonbaar bezig zijn met duurzaamheid en veilige mobiliteit. Voor elk niveau is een minimaal deelnamepercentage vastgelegd waar door medewerkers aan voldaan moet worden. Dat geldt ook voor de scores voor verkeersinzicht, het beheersen van de verkeersregels en Het Nieuwe Rijden (HNR).